Sunday 8 July 2012

Dialah ibu...dialah teman...

Tepat 1.18 [8/7/2012] aku memulakan tinta ku ini...
saat ini aku terkenang akannya...
nun jauh berbatu jaraknya dengan diri ini  tika ini..
pagi ini aku bersendirian di rumah ini bersama saudaraku...
Dia pula aku pasti..
sedang tidur keletihan dek kerna penat melakukan kewajipannya sbgai menantu keluarga ayah...
aku terkenang wajah itu...
yang nampak dari riak wajahya...
penuh kepenatan serta seribu datu kedukaan yg ditanggung..
dia ibarat bidadari ku....
dia ibarat malaikat pelindungku..
dialah teman tempat aku meluah ..
kegembiraan,,
kegelisahan....
kesakitan aku..
kesedihan ku...
malah kadangkala ttg kemarahan aku ttg sikap manusiawi kini..
kasihnya aku padanya tidak dpt kuungkapkan...
terlalu besar ertinya..
melihatnya jatuh sakit kadangkala...
membuat hati ini luluh kesedihan..
andai saja dpat ku gantikan tmptnya utk aku tanggung sakit itu..
setiap detik yg dilakukan hanya untuk anak-anaknya..
tanpa mempedulikan walau dirinya..
ya allah.....
engkau kurniakanlah dia syurga firdausimu..
atas tiap yg tlh dia lakukan ....
ya rabbi..
aku mohon ya tuhan..
agar engkau panjangkan umurnya ..
untuk aku membahagiakan dirinya..
tidak aku tertahan melihat tiap getir hidupnya..
ya allah air mata aku...
mengalir lagi buat sekalian kali..
izinkanlah ya allah ..
agar ia menjadi bukti betapa aku mencintainya,,,
HANYA DIALAH RATU HATI KU..
IBU TERSAYANG SITI WALIAH SIDAH


No comments: