Isnin, 29 September 2014

SaAt UsRaH mEnAgIh CiNtA...


bila sampai kat matriks...
aku da mula risau ...
macamna aku jaga diri dan iman aku kat sana..
dengan suasana yang penuh dengan godaan dunia...
cabaran yang kerap menggetarkan iman...
namun..
allah maha penyayang...
allah x biarkan aku sendiri kat matriks..
dan x pernah biarkan aku..
allah letak aku kat satu kumpulan usrah

yang mana murabbi aku merupakan lecturer aku sendiri..
naqibah kami masih muda gi..
pangkat akak lah kiranya...
nama beliau MISS EFFA...
satu yang aku sayang sangat ngn miss..
dia sentiasa membawa senyuman manisnya kemana jua dia berada..
membuat hati yang rawan..
kembali tenang/..

miss effa banyak ajar aku erti sebuah usrah...
dialah akak kami kat matriks...
rindu sangat kat usrah akak ..hee


nak tahu satu cerita tak??
sebenarnya aku nie x minat ikut usrah dlu...
aku selalu tertanya perlu sangatkah usrah nie...
dahlah aku sibuk ngan studi kat matriks..
mana nak fokus belajar ..
nak masuk usrah lagi...
jadi tiap pertanyaan aku ..
allah sering jawab melalui tarbiah pengalaman...
saat aku terdetik x nak pergi usrah...
allah tunjukkan bagaimana tiap perkara aku buat x menjadi...
hati aku x tenang...
aku rasa time tu iman cam turun memanjang jak...
pernah aku tak gi usrah...
alasan nak buat assignment..
last2 assignment x siap pun..hee

kat sini aku nak cakap bila kita buat amal..
jangan kedekut ngan masa...
masa tu milik allah..
jangan berkira ngan allah...
aku jujur ...
kerap kali mengalami kejadian...
bila ikut usrah..
malam tu hati aku tenang kembali...
semangat nak beljar naik balik..
beban kat dada pun berkurang...

allah tahu aku x boleh jaga diri aku sendiri..
sebab tu dia kenalkan aku ngan orang2 yang hebat mcm usrahmate aku..
sayang sangat mereka!!!!!!!!!


nie kitaorg kat umah miss..hee..sedapp owhhh..
orang kata usrah nie mesti bosan...
kononnya terpaksa dengar bebelan naqib/naqibah usrah 24 jam
pastu mesti x blh gelak-gelak la..
skema la...

TAPI..
group usrah aku deffinetly different...
sebab kitaorang semua gila2...
kitaorang enjoy gila time usrah....
time usrah tu...
mesti ada terselit gelak ..
ahli usrah mmg xyah cakpalah..
suma mmg hampeh...hahaha...
asyik nak buat lawak jak...
hahahaha

yang istimewanya usrah aku nie...
walaupun kuat main2...
tapi bila nak discuss...
mmg nampak kematangan mereka terserlah..
inshaallah kamilah bakal srikandi islam..amin...hee

siapa cakap usrah bosan??
hee
kami enjoy jer...

nie schoolmate plus usrahmate..hee...my sahabat until jannah

time nie kitaorang kat taman botani labuan

usrah x semestinya kat rumah
universal lah sikit...
buat para naqibah...
bawalah mad'u tu sekali sekala melihat alam
berusrah sambil melakaukan amal kat tempat2 awam
mcm kat taman rekreasi ka
sekurang2nya
ada unsur dakwah kita lakukan...
jgn duk terperap ikut silibus usrah jer..hee


gambar nie aku paling suka...sebab aku paling depan...hahahaa

so sad..aku x da time nie...sebab balik kk..huhuhu
nie durank hiking...
jeles sangat time nie...

bestkan durank???huhu 

aahhh nielah kitaorang semua...
kesian miss...hee..
dia yang ambilkan gambar tuk kitaorang...
dakwah itu universal!!!!!!!!!!!!!!
best giler time nie...

Tambah kapsyen


kek nie aku x ingat bufday sapa...
tapi tiap kali ada yg bufday..
kitaorang akan kumpul duit belikan hadiah..
heee
itulahh
ukhwah!!!!!!!!

Dimanapun kita
carilah usrah...
berusrahlah dengan kasih sayang...
agar allah menyayangi...
jangan tinggalkan usrah..
percayalah...
aku pernah dan sedang merasa sakitnya
bila usrah sudah x da dalam diri aku...
betapa pahit tanpa usrah...
kerana sudah hilang satu nikmat..
nikmat ukhwah yang dibentuk kerna allah
sudah hilang sahabat2 yang pernah brdiri bersama berjuang di jalan dakwah
sebab kami kan semua da berbeza tempat pengajian...
bila tiada lagi tempat kita..
berbincang isu ummah
itu amat menyakitkan...

sahabat sayang semua...
MISS EFFA
KERTINI KAMAL..
HUDA
LILIANA
AZIZAH 
ELINAH
NAIEMAH
IZZATI 
DONA
SARAH
RABIATUL

terima kasih sebab hadir dalam hidup saya...
syukran atas segala kenangan dan pengalaman
moga ukhawah kita sehingga jannah...
terima kasih sebab x pernah tinggalkan aku sendiri
terima kasih sebab setia bersama...
terima kasih atas nasihat2 yang x pernah henti
 
usrah inilah membuatkan aku jatuh cinta pada sebuah ukhwah 
usrah inilah yang membuatkan aku mengenali erti sebenar usrah

maafkan aku ...asif
atas segalaa sikap dan perangai aku...hee
maaf jika aku pernah membuat kalian tersentap 
im sorry sayang...hee

apapun.....
buat mereka diluar.
hargailah sebuah usrah...
carilah usrah..
carilah ilmu..
walau dimana pun kaki melangkah
sungguh kasih allah seluas langit dan bumi malah lebih luas
jangan pernah putus asa dengan rahmat allah
kerna allah x pernah berhenti menyayangi hambaNYA...

ya allah jika pertemuan kami yang terakhir itu di matriks...
maka pertemukanlah kami semula suatu saat nanti
tidak di dunia..
inshaallah di jannahMU..
kerna merekalah srikandi agamaMU yang begitu gigih memperjuangkan islam









2 ulasan:

Naiemah Rabidin berkata...

Speechless and i love u all .. huhu ... btw tu kek bfdy tini ♡ ekeke

cahaya ilmu berkata...

hahahha...byk tul bah kek nemnem..wakaka...bahhhh jan lupa belanja akuu nnti ar